2009/03/29

Waiting in the Weeds

清脆的吉他,优美的旋律
如水低诉,如风浅吟
“That every dog will have his day
每个人都会时来运转
He never mentioned that these dog days get so long
但从未知道这段日子会是这样的漫长”


格莱美2009获奖歌曲
Eagles - Waiting In The Weeds
老鹰乐队—心在荒芜中等待

It's comin' on the end of August
八月的日子即将逝去
Another summer's promise almost gone
又一个夏天的约定即将走远
And though I heard some wise man say
尽管我曾听智者说过
That every dog will have his day
每个人都会时来运转
He never mentioned that these dog days get so long
但从未知道这段日子会是这样的漫长

I don't know when I realized the dream was over
我不知道什么时间梦会结束
Well, there was no particular hour, no given day
当然,没有确切的时间,没有确定的日期
You know, it didn't go down in flame
你知道热情不会消失
There was no final scene, no frozen frame
没有最后的落幕,没有凝镜
I just watched it slowly fade away
我只能看着它慢慢地消失


And I've been waiting in the weeds
我的心一直在荒芜中等待
Waiting for my time to come around again and
等待我的幸运时刻再次到来
Hope is floating on the breeze
希望在微风中漂浮
Carrying my soul high up above the ground and
带着我的灵魂飞向高处
I've been keepin' to myself
我始终坚持让自己相信,
Knowin' that the seasons are slowly changing you

岁月会慢慢将你改变
And though you're with somebody else
尽管你在他的身边
He'll never love you like I do
但我知道他永远不会像我这样爱你

I've been biding time with the crows and sparrows
我邀请乌鸦和麻雀伴我度过这段时间
While peacocks prance and strut upon the stage
而孔雀却在台上昂首表演
If finding love is just a dance
如果寻找爱就像一场舞会
Proximity and chance
接近然后获得机会
You will excuse me if I skip the masquerade
那你要原谅我逃离这舞会

And I've been waiting in the weeds
我的心一直在荒芜中等待


高质量MP3下载:

0 评论:

发表评论

发表评论不需要输入验证码和用户名,非常方便……

本博确保所有音乐和软件、图片
提供高质量下载,绝无死链接
更多帖子可点击文章下方分类标签

大仙音乐   □最近在听   □图片档案   □关于大仙